پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

خبرگزاری پانا : سه نفر از اهالی بشرویه که به منظور تفریح به کویر بشرویه رفته بودند بعد از چند ساعت تلاش نیروی انتظامی و باشگاه امداد کوهستان بشرویه نجات یافتند.



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل  از باشگاه امداد کوهستان بشرویه، ساعت ۱۵:۴۵ بعد از ظهر دیروز طی تماس تلفنی نیروی انتظامی بشرویه از مفقود شدن این سه نفر مطلع شدیم بلافاصله تیم امداد  وجستجو  به سرپرستی فرقانی و تیم پشتیبانی به سرپرستی حسین جهانیان تشکیل و عملیات بلافاصله اغاز شد . پس از حدود ۶۰ کیلومتر طی مسیر و رد یابی و جستجو ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه هر سه نفر نجات پیدا کردند.

به گفته یکی از افراد نجات یافته این سه نفر روز قبل موتور سیکلتشان در کویر دچار نقص فنی شده و تمام مواد غذایی در ۲۴ ساعت گذشته  مصرف کرده  و با استفاده از آتش خودشان را گرم نگه داشته بودند . صبح بلافاصله مسیر برگشت را به شکل پیاده پیش گرفته بودند ولی با توجه به عدم آنتن دهی موفق به در خواست کمک نشده بودند تا اینکه حدود ساعت  سیزده  بعد از ظهر با پلیس تماس گرفته و درخواست کمک کرده بودند.

با توجه به همراه نداشتن فندک یا کبریت و عدم توانایی این افراد در روشن کردن آتش در صورت عدم موفقیت در عملیات جستجو و نجات خطر  سرمازدگی و مواجهه با حیوانات وحشی زندگیشان را تهدید میکرد.

توصیه ما به علاقه مندان به کویرنوردی این است که به هیچ وجه با یک وسیله نقلیه و بدون اطلاع و خارج از محدوده های پوشش تلفن همراه به کویر وارد نشوند.کویر همانقدر که مهربان است و زیبا…خطرناک نیز هست.

سال گذشته نیز دو نفر از کویرنوردان بشرویه به همت باشگاه امداد کوهستان از کویر نجات پیدا کردند.

برخودم لازم میدانم از زحمات پرسنل نیروی انتظامی و همچنین عباس ابوالحسنی و  میثم رحیم زاده و  مخصوصا حسین جهانیان که بی منت و هیچ چشم داشتی،همیشه بازوی پرتوان این برنامه هستند تقدیر و تشکر کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۶
پـانـا بـشـرویـه

حوادث

هلال احمر

دیدگاه شما  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی