پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

خبرگزاری پانا : دو دانش آموزان از شهرستان بشرویه موفق به ساخت آبسردکن سفالی گردیده که رتبه دوم جشنواره خوارزمی را کسب نموده اند.


مرتضی پورسلطان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا درخصوص ساخت این آبسرد کن اظهار کرد: به دلیل اینکه استان خراسان جنوبی و شهرستان بشرویه در منطقه کویری قرار دارد مشکل آب سرد را داشتیم  و به فکر ساخت دستگاهی که آب را بدون وقفه وخروجی آب نامحدودی را سرد کند .

وی  ادامه داد: در ساخت این آبسردکن  سفالی به جای کوزه سفالی از لوله های سفالی استفاده شده است .

پورسلطان  اختراع کردن چیزی؛ را نیاز به پشتکار فراوان دانست و افزود :  من به همرا دوستم علی قدیری با ساخت آبسردکن سفالی که تلفیقی از تجربه گذشتگان با علم روز موفق به کسب رتبه دوم  کشوری جشنواره  شده  ایم.

وی در رابطه با کاربرد این ابسردکن سفالی گفت : این دستگاه با استفاده از تبخیرسطحی با بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر مانند گرمای خورشید و نیروی باد حتی در گرمترین شرایط  آب و هوایی بدون نیاز به هیچ انرژی تبدیلی آب را تا حد مطلوبی خنک می کند و این یک دانش  بوی است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۳۰
پـانـا بـشـرویـه

آموزش و پرورش

مفاخر بشرویه

دیدگاه شما  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی