پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

خبرگزاری پانا : یکی از آیین های سنتی مردم شهرستان بشرویه که شاید قدمتش به بیش از یک سده نیز برسد سفر به روستای امامزاده علی است .


حرم مطهر شاهزاده زید بن علی در فاصله 60 کیلومتری شرق بشرویه در میان کوه‌های سر به فلک کشیده و در وسط دره قرار گرفته است.

هر ساله در اواخر شهریور ماه تعداد زیادی از مردم بشرویه که تعداد آن ها به 7 هزار نفر نیز می رسد به صورت دسته جمعی به روستای امام زاده علی که به شاهزاده علی نیز معروف است سفر می کنند و مزار امامزاده زید بن علی را زیارت می کنند . 

برخی از مردم مسافت 60 کیلوکتری را در طول 2 روز با پای پیاده می پیمایند و ارادت خود را به امامزاده زید بن علی به خوبی نشان می دهند . 

سفر مردم بشرویه یک هفته طول می کشد و در طول این 7 روز این جمعیت انبوه در کنار یکدیگر چادر های برزگی را برپا می کنند که شمارش تعداد این خیمه ها کار آسانی نیست .

از مراسمات اصلی این سفر اجرای تعزیه و شبیه خوانی در کنار مزار امامزاده است که به صورت صبح و عصر و با حضور جمعیت انبوهی برگزار می شود و در روز جمعه یعنی آخرین روز سفر جمعیت حاضر در کنار مزار به حداکثر خود می رسد و آیین تعزیه خوانی حضرت سیدالشهداء و حضرت ابوالفضل(ع) و شبیه‌خوانی مختار اجرا می شود .

مردم بشرویه اعتقاد و ارادت خاص و ویژه ای به این امامزاده دارند در طول این هفته اکثر آن ها نذری و قربانی می کنند و و در آخرین شب نیز نوای دعای کمیل زائران در دامان کوه پیچیده و دل ها را نوازش می کند و فضایی معنوی را بوجود می آورد .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۳
پـانـا بـشـرویـه

متفرقه

دیدگاه شما  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی