پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

خبرگزاری پانا : امام جمعه بشرویه گفت:فاز دوم جاده طبس به بشرویه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان آغاز شد و از سمت بشرویه به طبس نزدیک 43 کیلومتر بازگشایی شده و 3 کیلومتر صعب العبور از سوی طبس باقی مانده که امید است از ابتدای سال آینده شاهد بازگشایی این جاده باشیم.


شمس الدین


"به گزارش خبرنگار پانا "حجه الاسلام والمسلمین محمد شمس الدین" در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی نماز، مسجد جامع میدان شهرستان بشرویه برگزار شد با اشاره به اخلاق مداری در سیره پیغمبر اکرم (ص) و اولیاء الهی اظهار داشت: خوش اخلاقی از ویژگی های بارز سیره رفتاری پیغمبر اکرم (ص) است و فتاری با مسلمانان موجب نزول رحمت الهی بر دل های مسلمانان می شود.

 

امام جمعه بشرویه افزود:راز توفیق پیامبر در مدیرت اجتماعی و جامعه ای که مردم آن در دوران در جاهلیت و خرافات بسیاری دست و پا می زدند اخلاق مداری است و حضرت محمد (ص) با حرمت گذاشتن به مسلمانان و بویزه جایگاه زن در جامعه دینی پایه گذاری کرد و بکار بردن صعه صبر و تحمل در برابر ناملایمات و کج خلقی های جامعه از مهمترین عوامل موفقیت پیامبر است.

وی متذکر شد:پیامبر گرامی اسلامی راه هدایت را برای بشریت باز کردند و مهمترین توصیه نبی مکرم اسلام پیاده کردن اخلاق حسنه در جامعه است همانگونه که حضرت در تمامی جنگ های خود نیز اخلاق مداری اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داد و دل های پاک را به سمت اسلام جذب کرد.

حجه الاسلام شمس الدین،با اشاره به دوران سخت بعثت حضرت محمد (ص) هم گفت: علی رغم تمام ناملایماتی که ستمگران بر پیامبر و یاران باوفایشان روا داشتند،حضرت تمام سختی ها را تحمل کرده و زمانی که نبی مکرم اسلام (ص) به اقتدار و قدرت رسید تمام ستمگران را مورد عف و بخشش قرار داد و درس بزرگ پیامبر به قدرتمندان،ببخش و گذشت است.

امام جمعه بشرویه متذکر شد: حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی و در ایام چهل و هشتم در مشهد الرضا(ع) نشان دهنده عشق و علاقه مسلمانان به اهل بیت (ع) است و انتظار می رود همانگونه که در ایام و مناسبت های مذهبی حضور بسیار تحسین برانگیز و باشکوه داریم ،به سیره عملی اولیاء الهی نیز توجه شود و درتمامی حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی جامعه و زندگی خود به کار ببریم.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه،با اشاره به همایش عظیم اربعین حسینی افزود: بزرگترین اربعین حسینی در تاریخ جهان اسلام چشم دشمنان را کور کرد و با توجه به اینکه شهر کربلا از نظر جغرافیایی محدود است ولیکن پذیرای بیش از 20 میلیون جمعیت از 60 کشور جهان بود که معجزه بزرگی محسوب می شود و پیام بزرگ " وحدت جهان اسلام، پویایی و اشاعه تفکر شیعی را به دنیا نشان داد.

حجه الاسلام شمس الدین افزود: به تمام جهان ثابت شد که امت اسلام از تهدیدهای نظامی گروه های وحشی داعشی هراسی ندارند و مردم ولایی و شیعه که مهر ومحبت امیر المومنین را در دل دارد برای تداوم دین مبین اسلام و مکتب حیات بخش تشیع جان خود را در طلب اخلاص می گذارد همانگونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه از ارزش های دینی و اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه بشرویه با اشاره به توطئه های ایادی غرب و برخی کشورهای عربی در قالب ایران هراسی و شیعه هراسی هم گفت: جمهوری اسلامی ایران الگوی بزرگ شیعه مداری است و پرچم تشیع را بر فراز جهان اسلام برافراشته لذا تمام دشمنان اسلام با کمک برخی از کشورهای عربی که داعه اسلامی بودن را دارند تمام سعی خود را می کنند تا ایرانیان را دشمن جامعه انسانی نشان دهند و هیچ وقت به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

 وی افزود: ایران اسلامی در راه احیاء ارزش های دینی ، شهدای زیادی را تقدیم کرده است و به برکت خون مقدس شهدا،مردمی بصیرت و فهیم و همچنین سکان داری مقام معظم رهبری هیچ خدشه ای به مکتب اسلام ناب محمدی (ص) وارد نخواهد شد.

امام جمعه بشرویه در ادامه از کلنگ زنی فاز دوم جاده طبس به بشرویه خبر داد وگفت: فاز دوم جاده طبس به بشرویه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان آغاز شد و از سمت بشرویه به طبس نزدیک 43 کیلومتر بازگشایی شده و 3 کیلومتر صعب العبور از سوی طبس باقی مانده که امید است از ابتدای سال آینده شاهد بازگشایی این جاده باشیم.

حجه الاسلام شمس الدین افزود:با بازگشایی این جاده تبادلات بسیار خوب جاده ای برقرار خواهد شد و علاوه بر کاهش 50 کیلومتری مسیر بشرویه به طبس باعث افزایش فراوری های معدنی و ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته ،در خصوص سنت حسنه وقف هم گفت:وقف سیره اولیاء الهی است و ائمه اطهار (ع) موقوفات زیادی را برای مسلمانان و مومنین به جای گذاشته اند و باید مومنان نیز با وقفیات خود چراغی برای روز قیامت خود روشن کنند.

امام جمعه بشرویه در خصوص فرا رسیدن شب یلدا هم گفت:شب یلدا یکی از بزرگترین شب های سال است که مومنین باید از این فرصت در جهت صله رحم، برپایی نماز شب و طلب مغفرت و آمرزش بهره گیری کنند.

حجه الاسلام شمس الدین همچنین خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء بسیج سازندگی را بی نظیر دانست و گفت: قرار گاه سازنگی خاتم الانبیاء از دوران هشت سال دفاع مقدس تا کنون خدمات زیادی را در حوزه پروژه های عمرانی و سازندگی در کشور انجام داده و بازوی پرتوانی برای کمک به دولت در اجرای طرح ها می باشد.

 

/خبرنگار پانا:علی شمس الدین/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۸
پـانـا بـشـرویـه

نماز جمعه

دیدگاه شما  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی