پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

خبرگزاری پانا :امام جمعه بشرویه گفت:سران فتنه با انتشار بیانیه های تند ضد انقلابی، عده ای را به خیابان ها کشانده و با عربده کشی ، بی حیایی، بی حرمی به مردم و عزداران حسینی ،فتنه 88 را بوجود اورده و انتخابات مردم ما را زیر سوال بردند.



به گزارش خبرنگار پانا "حجه الاسلام والمسلمین محمد شمس الدین " در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مسجد جامع میدان شهرستان بشرویه برگزار شد با اشاره به لزوم آفرینش وعوامل هدایت کننده انسان گفت: خداوند متعال برای برای هدایت انسان عوامل متعددی را ایجاد کرد که یکی از انان، فطرت خداجوی انسان هاست و همچنین انبیاء الهی برای هدایت انسان در مسیر سعادت به کمک عقل و اندیشه بشری آمدند.


امام جمعه بشرویه،یادآوری روز معاد را از مهمترین روش ها برای کنترل نفس اماره دانست و گفت: یکی از عواملی که موجب می شود انسان در مسیر سعادت و بندگی قرار گیرد یادآوری روز معاد و قیامت است که دل انسان را آرام کرده و نفسی که وی را به سمت و سوی ناثواب هدایت می کند فروکش می کند.

 

حجه الاسلام شمس الدین با تاکید بر یادآوری یوم الحساب هم گفت:با تلاوت آیات عذاب الهی دل انسان آرام می گیرد و جلوی نفس اماره آن گرفته می شود.

 

امام جمعه بشرویه،در ادامه خطبه های نماز جمعه ضمن تقدیر از حضور کاروان تدبیرو امید در خراسان جنوبی عنوان کرد: اختصاص 270 میلیارد تومان نتیجه سفرکاروان تدبیرو امید است که با تشکیل نشستی در مرکز استان این اعتبار بین 11 شهرستان توزیع خواهد شدو امید است با پیگیری بجد فرماندار بشرویه سهم شهرستان اخذ شود.

 

حجه الاسلام شمس الدین با اشاره به نیاز اساسی بشرویه هم گفت: سفره های زیرزمینی بشرویه به شدت ته نشین کرده و متاسفانه آنقدر که برداشت آب شیرین وجود دارد به همان میزان پیشروی آب شور نیز بوجود آمده که خطر جدی برای کشاورزی و دامداری بشرویه محسوب می گردد و مسئولین باید در حوزه آبخیزداری و سد سازی تلاش و همت بیشتری داشته باشند.


امام جعمه بشرویه متذکر شد: شهرستان بشرویه در حوزه راه ها نیاز به تحولات اساسی دارد و خوشبختانه در مسیر طبس به بشرویه پیشرفت های خوبی حاصل شده ولیکن نبود راه شریانی از عمده مشکلات بزرگ بشرویه است که باید بجد پیگیری شود تا با ایجاد راه شریانی، اعتبارات آنان نیز تخصیص یابد.


وی بازگشایی مسیر بشرویه به بجستان را از دیگر اولویت های مهم برشمرد و گفت: انتظار می رود از مبلغ در نظر گرفته شده سفر کاروان تدبیرو امید به خراسان جنوبی، برای بازگشایی مسیر بشرویه به بجستان از روستای چهنو فردوس گذاشته شود تا کشاورزان بشرویه و روستاهای مسیر یاد شده از نعمت راه آسفالته و جاده برخوردار شوند.


حجه الاسلام شمس الدین افزود: کمبود مراکز فرهنگی، مشکلات آموزش و پرورش، کمبود امکان ورزشی از دیگر موارد مهم جهت بررسی است که باید توجه ویژه شود.


امام جمعه بشرویه در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته ، در خصوص روز ایمنی در برابر زلزله گفت: زلزله یکی از آیات الهی است و باید در برابر حوادث طبیعی آمادگی کامل لحاظ شود تا در هنگام وقوع کمترین تلفات و خسارات برجای بماند.


وی با تاکید جدی برمقاوم سازی بافت های فرسوده در بشرویه گفت: شهرستان بشرویه به عنوان سیزدهمین شهر خشت و گل کشور محسوب شده و مساحت بافت فرسوده در بشرویه بسیار بالاست که در هنگام وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله تلفات جانی و خسارات بسیاری را متحمل خواهیم شد که نیاز است تا فرماندار و مسولین مربوطه نگاه جدی داشته باشند و قبل از اینکه مردم را از دست بدهیم به فکر انان باشیم.


حجه الاسلام شمس الدین اشاره ای به شهادت ایت الله شیخ حسین غفاری از یاران امام خمینی(ره)به دست مأموران ستم شاهی هم کرد.

 

امام جمعه بشرویه همچنین حماسه 9 دی را برگرفته از بصیرت بالای مردم انقلابی ایران اسلامی دانست و گفت: حماسه 9 دی انقلاب دیگری در کشور بود که در این روز ملت اسلامی با بصیرت خود میثاق بلتد دیگری با آرمان های الهی بستند و در برابرآشوبی که در مسیر براندازی جمهوری اسلامی بود ایستادگی کردند.


وی فتنه 88 را از توطئه طرح ریزی شده چندین ساله عنوان کردو گفت: ترسیم جریان فتنه 88 از چندین سال های قبل توسط ایادی غرب، منافقین کورد دل و با تشکیل اتاق های فکر و طرح ریزی های اساسی بوجود امد.


حجه الاسلام شمس الدین متذکر شد: جنبش سبز و انقلاب های مخملی توسط مزدوران و استکبار جهانی ومنافقین داخلی در کشورهای مختلف بوجود می آید و در فتنه 88 نیز با بیان کردن دورغ بزرگ تقلب در انتخابات، شرافت مردم بزرگ ایران اسلامی را زیر سوال بردند تا بتوانند دست به آشوب بزنند.


وی افزود: سران فتنه و طرفدارانشان نشان داد که اصل انقلاب اسلامی و آرمان های دینی و ارزشی را قبول ندارند و به خاطر رسیدن به امیال خود خیمه های امام حسین (ع) که هیئتی های عاشق اباعبدالله برپا کرده بودند را به آتش کشیدندو با سر دادن شعارهای ناثواب، رقص و پایکوبی در خیابان، به آتش کسیدن بانک ها و ضرب وشتم مردم بی گناه ماهیت ضد دینی خود را نشان دادند.


حجه الاسلام شمس الدین با اشاره به مهمترین عوامل فتنه 88 هم گفت:آمریکای جنایکار،منافقین داخلی نقش اصلی در ایجاد فتنه را داشتند و باید امروز نسبت به بصیرت افزایی در حوزه دشمن شناسی تلاش بیشتری کنیم.


خبرنگار:علی شمس الدین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۵
پـانـا بـشـرویـه

نماز جمعه

دیدگاه شما  (۱)

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی