پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

پانا بشرویه

وب خبـری شـهرسـتـان بشــرویـه

جشن رها سازی ماهیهای قرمز در بشرویه برگزار شد

شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۲، ۰۹:۲۲ ق.ظ

خبرگزاری پانا : برای دومین سال جشن رهاسازی ماهیهای قرمز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بشرویه برگزار شد.



 به گزارش خبرگزاری پانا ، در این  مراسم  که در حیات خانه تاریخی مستوفی بشرویه  برگزارشده بود کودکان و نوجوانان شرکت کننده ماهی قرمز سفره هفت سین خود در حوض حیات رها کردند.

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بشرویه هدف از برگزاری این جشن  آموزش کودکان به این که گاهی اوقات در عین علاقه و دلبستگی به چیزی باید از آن گذشت عنوان کرد.

وی ادامه داد: در فرهنگ کهن ایرانیان بر ارزش حیات موجودات زنده که نمادی از سرزندگی و شادابی برای انسانها بوده اند، برمی خوریم.

 هاشم اتفاقی اظهار کرد : برگزاری جشن رهاسازی ماهیهای قرمز در یک فضای تاریخی  برای کودکان در راستای آشنایی با فضاهای تاریخی قدیمی و آشنایی با شیوه زندگی گذشتگان می باشد.

در پایان این مراسم رهاسازی ماهی قرمز ، کارگاه های هنری در دو زمینه نقاشی و ادبی با موضوعات هفت سین دریایی،سیزده بدر در سرزمین ماهی ها و ماهی کوچولو به مهمانی می رود برگزار شد. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۷

دیدگاه شما  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی